Gerincfektetés: | Vízrebocsátás: | Szolgálatba állt: | Átépítés: |
1891. 10. 06. | 1893. 04. 29. | 1895. 03. 24. | 1909-1910. |
Építés helye: | STT, Trieste - San Rocco |
Építési költség: | 7 856 150 Korona |
Vízkiszorítás: | 6122,5 t teljes felszereléssel |
Hossza: | 106,6 m (pp) / 111,67 m (vv) / 113,7 m (lh) |
Szélesség: | 16,25 m |
Merülés: | 6,84 m teljes felszereléssel |
Merülés változás: | 1 cm = 12,6 t |
Hajtómű: | 2 db fekvő, 3 hengeres, háromszoros expanziójú gőzgép 4 db hengeres, tűzcsöves ikerkazán, 11 atm 2 db hengeres egyes kazán. Üzemi nyomás egyenként 11 atm 2 db 3 szárnyú hajócsavar, 4,57 m átmérővel |
Üzemanyagkészlet: | 746 t szén |
Hatótávolság: | 3500 tmf, 10 cs sebességgel |
Sebesség: | 1894-ben 19,35 cs, 119-es fordulatszámmal |
Fegyverzet: | 2 db 24 cm/L35 Krupp löveg 8 db 15 cm/L35 Krupp löveg kazamatákban 2 db 7 cm/L15 gyorstüzelő löveg 12 db 4,7 cm/L44 gyorstüzelő löveg 6 db 4,7 cm/L33 gyorstüzelő löveg (ezekből 4 db a csataárbocokon) 2 db 8 mm-es géppuska 4 db 45 cm-es vízvonal feletti rögzített TCS (1 db a hajóorrban, 2 db oldalt, 1 db a taton) |
1910-től: | 2 db 19 cm/L42 löveg (-5° +15° csőemelkedést biztosító lövegcső állványzaton, lőszer kiszabat összesen: 240 db lövedék) 8 db 15 cm/L35 löveg a felső fedélzeten (-5° +15° csőemelkedést biztosító lövegcső állványzaton, lőszer kiszabat összesen: 1120 db lövedék) 12 db 4,7 cm/L44 Skoda gyorstüzelő löveg, (lőszer kiszabat összesen: 5732 db lövedék) 2 db 4,7 cm/L33 Hotchkiss gyorstüzelő löveg 4 db 3,7 cm-es Vickers szórólöveg, (lőszer kiszabat összesen: 8000 lövedék) 2 db 7 cm/L18 csónaklöveg, (lőszer kiszabat össz.: 288 lövedék) 4 db 45 cm-es TCS, (1 db a hajóorrban, 2 db oldalt, 1 db a taton) 8 db 45 cm/L4 torpedó A csataárbocok belsejében lőszerfelvonó a gyorstüzelő lövegekhez és egy lépcső. |
Páncélvédettség: | Öv: 100 mm Fedélzet: 38-57 mm Vezérlőtorony: 100 mm Fő lövegtornyok: 100 mm Kazamata ütegek: 80 mm |
Ismertető jegyek: | Döfőorr, 2 kémény, eredetileg 2 csataárboc francia mintájú. |
Személyzet: | 1907-ben 27 + 447 fő. A Tartalék Hajórajban 14 + 253 fő. A felszerelési készenlétben 6 + 121 fő. Az 1-es Tartalékban 3 + 59 fő. |
1900. 05. 23-án felszerelték. Júniusban beosztották a Hajóraj 1. Cirkáló Divíziójába. 06. 23-án kifutott Polából Kelet-Ázsia felé. Parancsnoka Victor Bless von Sambuchi sorhajókapitány. Kínában kitört a boxerlázadás. 06. 27-28. Port Said. 06. 28-29. Szuez. 07. 3-5. Áden. 07. 13-16. Colombo. 07. 22-24. Szingapúr. 07. 28. – 08. 1. Hongkong. 08. 4-5. Vuszung. 08. 7-9. Taku, ahol partra tett egy 160 fős különítményt 2 db partraszálló löveggel. 08. 11. Rövid időre befutott Takuba. 08. 12. – 10. 5. Csifu. A különítményt harcba vetették. 10. 6. Takuba érkezett. 11. 4-21. Taku. 12. 6. Kobe. 12. 8-26. Yokohama. 12. 30. – 1901. 01. 13. Kobe
Utolsó kommentek