SMS Aspern - védett cirkáló
Gerincfektetés: | Vízrebocsátás: | Szolgálatba állt: |
1897. 10. 04. | 1899. 05. 03. | 1900. 05. 29. |
Építés helye: | Arsenal, Pola |
Építési költség: | 4 551 014 Korona |
Testvérhajó: | ZENTA, SZIGETVÁR |
Vízkiszorítás: | 2667,00 t teljes felszereléssel |
Hossz: | 96,40 m (vv) / 97,44 m (lh) |
Szélesség: | 11,93 m |
Merülés: | 5,00 m teljes felszereléssel |
Hajtómű: | 2 db álló 4 hengeres, háromszoros expanziójú gőzgép 8 db vízcsöves Yarrow kazán, üzemi nyomás 15 atm 2 db 3 szárnyú, kifelé forgó hajócsavar, 3,66 m átmérővel |
Üzemanyagkészlet: | 469 t szén |
Hatótávolság: | 3500 tmf, 10 cs sebességgel |
Főgép teljesítmény: | 8000 ILE |
Sebesség: | 20,00 cs |
Fegyverzet: | 8 db 12 cm/L40 gyorstöltő löveg, percenként hét lövéssel (2 db a főfedélzeten, 6 db az ütegfedélzet kazamatáiban.) 8 db 4,7 cm/L44 Skoda gyorstüzelő löveg 2 db 4,7 cm/L33 Hotchkiss gyorstüzelő löveg 2 db 3,7 cm-es szórólöveg 2 db 8 mm-es M/93-as géppuska 2 db 45 cm-es vízvonal feletti TCS, kétoldalt, 6 db torpedóval |
Páncélvédettség: | Fedélzet: 25-50 mm Felépítmény 50 mm |
Ismertető jegyek: | 2 kémény, 2 árboc, a 2 főfedélzeti löveg egyenként barbettákban elhelyezve. |
Személyzet: | 1907-ben: 17 + 288 fő. |
1908-ban: 17 + 290 fő. |
1900 áprilisában elkészült. 04. 27-én megtette első próbaútját. 05. 2-án tartós menetet hajtott végre teljes erővel. 05. 29. Befejezték a felszerelését és szolgálatba állt. 06. 1. – 07. 21. A Torpedóflottillához osztották be, és Rudolf Ritter von Brosch ellentengernagy zászlóshajója volt. 07. 24-én Kelet-Ázsiába indult Polából a boxerlázadás miatt. 07. 29. Port Said. 07. 30. Szuez. 08. 4. Áden. 08. 11. Colombo. 08. 20. Szingapúr. 08. 26-29. Hongkong. 09. 1-4. Vuszung. 09. 8. – 10. 2. Taku. Egy különítményt indított a szárazföldön Pekingbe. 09. 17-én a különítmény odaérkezett. 09. 20. Támadás Peitang felől. 10. 6. – 11. 20. Taku. 11. 28. – 12. 6. Kobe. 12. 8-26. Yokohama. 12. 30. – 1901. 01. 5. Vej-haj-vej.
Utolsó kommentek