fuggoagy.hu
fuggoagy.hu
Keletkutatás, orientalisztikai témájú írások. Nyelvészet, irodalom, néprajz, antropológia, szociológia, történettudomány, filozófia, filológia, kultúra, film, művészet.

Akciós repjegyek

Linkblog

Utolsó kommentek

azsiaport hírek

Nincs megjeleníthető elem

Aspern

2009.03.02. 16:33 | aáb

SMS Aspern - védett cirkáló

 
Gerincfektetés:
Vízrebocsátás:
Szolgálatba állt:
1897. 10. 04.
1899. 05. 03.
1900. 05. 29.
 
 
Építés helye:
Arsenal, Pola
Építési költség:
4 551 014 Korona
Testvérhajó:
ZENTA, SZIGETVÁR
Vízkiszorítás:
2667,00 t teljes felszereléssel
Hossz:
96,40 m (vv) / 97,44 m (lh)
Szélesség:
11,93 m
Merülés:
5,00 m teljes felszereléssel
Hajtómű:
2 db álló 4 hengeres, háromszoros expanziójú gőzgép
8 db vízcsöves Yarrow kazán, üzemi nyomás 15 atm
2 db 3 szárnyú, kifelé forgó hajócsavar, 3,66 m átmérővel
Üzemanyagkészlet:
469 t szén
Hatótávolság:
3500 tmf, 10 cs sebességgel
Főgép teljesítmény:
8000 ILE
Sebesség:
20,00 cs
Fegyverzet:
8 db 12 cm/L40 gyorstöltő löveg, percenként hét lövéssel (2 db a főfedélzeten, 6 db az ütegfedélzet kazamatáiban.)
8 db 4,7 cm/L44 Skoda gyorstüzelő löveg
2 db 4,7 cm/L33 Hotchkiss gyorstüzelő löveg
2 db 3,7 cm-es szórólöveg
2 db 8 mm-es M/93-as géppuska
2 db 45 cm-es vízvonal feletti TCS, kétoldalt, 6 db torpedóval
Páncélvédettség:
Fedélzet: 25-50 mm
Felépítmény 50 mm
Ismertető jegyek:
2 kémény, 2 árboc, a 2 főfedélzeti löveg egyenként barbettákban elhelyezve.
Személyzet:
1907-ben: 17 + 288 fő.
 
1908-ban: 17 + 290 fő.
 

1900 áprilisában elkészült. 04. 27-én megtette első próbaútját. 05. 2-án tartós menetet hajtott végre teljes erővel. 05. 29. Befejezték a felszerelését és szolgálatba állt. 06. 1. – 07. 21. A Torpedóflottillához osztották be, és Rudolf Ritter von Brosch ellentengernagy zászlóshajója volt. 07. 24-én Kelet-Ázsiába indult Polából a boxerlázadás miatt. 07. 29. Port Said. 07. 30. Szuez. 08. 4. Áden. 08. 11. Colombo. 08. 20. Szingapúr. 08. 26-29. Hongkong. 09. 1-4. Vuszung. 09. 8. – 10. 2. Taku. Egy különítményt indított a szárazföldön Pekingbe. 09. 17-én a különítmény odaérkezett. 09. 20. Támadás Peitang felől. 10. 6. – 11. 20. Taku. 11. 28. – 12. 6. Kobe. 12. 8-26. Yokohama. 12. 30. – 1901. 01. 5. Vej-haj-vej.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csk.blog.hu/api/trackback/id/tr3975638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

azsiaport.hu | blog.hu
süti beállítások módosítása