fuggoagy.hu
Keletkutatás, orientalisztikai témájú írások. Nyelvészet, irodalom, néprajz, antropológia, szociológia, történettudomány, filozófia, filológia, kultúra, film, művészet.

Akciós repjegyek

Linkblog

Utolsó kommentek

azsiaport hírek

Nincs megjeleníthető elem

A kínaiaknak hiányoznak a földönkívüliek

2010.05.21. 19:51 | aáb

Olvasom, hogy mekkora zűrt okozott egy bit a Voyager-2 irányításában, meg azt is, hogy a remények szerint sikerült jó útra terelni a Földtől 13 fényórára igyekvő szondát.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




A NASA úton lévő szondái közül a Voyager 1 jár legtávolabb a Naptól

Régóta foglalkoztat, hogy mik is azok a tudnivalók, amelyeket megtudhatnának a földlakókról az idegenek, ha épp a Voyagerekkel találkoznának. Ha a számunkra furcsa toldalékolás ellenére sikerülne megfejteniük mondjuk a magyar üzenetet, akkor némi akcentussal ők is megtanulhatnának köszönteni minket. A kínaival nyilván nem lenne ennyi gondjuk, hiszen a mandarin nyelvű üzenet szerint a kínaiak már találkoztak az üzenetek címzettjeivel, különben hogy is hiányozhatnának nekik. A régi haverokat aztán meg is hívják egy kis üdülésre.

A kínai szöveg így hangzik (a hangért katt ide):
 
各位都好吧! 我们都很想念你们, 有空请到这儿来玩!
 
Azaz:
Ugye, mind jól vagytok? Mindnyájunknak nagyon hiányoztok, ha van szabadidőtök, gyertek el ide szórakozni!

25 komment

Címkék: tudomány csillagászat kínai voyager különös adatok

A bejegyzés trackback címe:

https://csk.blog.hu/api/trackback/id/tr502021474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bastian 2010.05.21. 23:26:09

Nem akarnék túlságosan "elmélyülni" a témában, csak azt jegyezném meg, hogy az emberek hajlamosak a saját "léptéküknek" megfelelően gondolkodni az univerzumról (már arról, amiben mi élünk, lehet, hogy van több is).
Tehát annak a valószínűsége, hogy van élet rajtunk kívül is az univerzumban, meglehetősen nagy, még annak is, hogy azok a mi értelmezésünk szerint intelligenciával is rendelkeznek. De az, hogy mi valaha is találkozhatnánk velük, annak a valószínűsége olyan kicsi, hogy gyakorlatilag nem is létezik. A fizikailag (elméletileg) elérhető közelségben lévő csillagok körül nincsenek bolygók ill. szilárd talajjal rendelkező földszerűek (1-5 fényév).
Tehát a találkozás és kommunikáció gyakorlatilag lehetetlen, gondoljuk meg mi értelme volna egy fénysebességgel haladó üzenetre való válaszra várásnak, ha az mondjuk 100 ezer év múlva érkezik meg. Az élő ember utazása pedig ilyen távolságra lehetetlen.
Az egyetlen lehetséges mód, aminek létezésében nem hiszek, de vannak akik igen, hogy a tér olyan mértékben meggörbíthető, aminek segítségével valós fizikai utazás nélkül lehet óriási távolságokat áthidalni. Szerintem ez nem lehetséges, de ha mégis, akkor azt mi, akik ma élünk, ennek megoldását bizonyosan nem élhetjük meg. Ergo teljesen felesleges ezzel "őrölni az idegeinket".
ezért nincs értelme óriási összegeket költeni az emberi űrutazásra, mert az élő emberek csillagok közötti utazása ilyen módon megoldhatatlan, az esetleges megoldása az elméleti fizika kutatáskörébe tartozik, amihez viszont nem kell a hagyományos módszerekkel való próbálkozásra költeni. Meg kell elégedni a robotok űrutazásával, ami nagyságrendekkel olcsóbb és ezen ismeretek földi hasznosításával.
Minden más csak illúzió és tekintve a világ lakosságának elképesztő mértékű nyomorgását, erre óriási összegeket költeni, morálisan erősen megkérdőjelezhető.

2010.05.21. 23:29:35

@bastian:

Mallory, amikor miutan megmaszta az Evertestet, arra a kerdesre, hogy miert tette, azt valaszolta: Mert ott van.

kyanzes (törölt) 2010.05.21. 23:30:30

Ennél is viccesebb, hogy valaki komolyan azt hitte, hogy ezt valaha idegenek meg fogják találni.

Ezt a hitet alátámasztja, hogy valaki egyáltalán megmozdította a kisujját a témában.

Persze a jövő űrhajósai fogják megtalálni.

A helyzet nagyságrendekkel rosszabb, mint ha azt remélnénk, hogy az Afrika partjainál óceánba dobott palackot valaki célzottan megkapja Amerika partjainál.

portis · http://www.online-szallas.com 2010.05.21. 23:40:35

Hmmm... a google szerint:
Igazad van! Mindannyian hiányzol, keresse itt ingyen játszani!

Tuvalu 2010.05.22. 00:25:33

@bastian: Azért a Mars meg a Jupiter holdjai azért itt vannak a hátsó kertben. A túlnépesedésre/nyersanyagra még a mi életünkben válasz lehet.

Budapesti Brigaderos:
Mallory meg rohadtul nem mászta meg az Everestet, vagy ha mégis, nem jött vissza onnan.
A "Miért akarja megmászni?" kérdésre adta ezt a választ.

UNgaaragh 2010.05.22. 00:26:42

@bastian: nem értek egyet. Szerintem fontos költeni az űrutazásra, az élő emberesre is, biztos vagyok benne, hogy nagyon sok tapasztalatot szereznek, amit később, ha meglesz a hosszú távú űrutazásra is a tudományos és technikai háttér, akkor fel fognak tudni használni.
A nyomornak meg nem abban látom a megoldását, hogy több pénzt lökjenek be oda. Egyszerűen kevesebb gyereket kéne szülni és mérlegelni kellene, hogy az orvostudomány kit ment meg (és itt főleg az örökölhető betegségeket hordozókra gondolok, szóval ne gyertek fajelmélettel:) ). Durván hangzik, de nekemez a véleményem, ha nem változtatunk a hozzáállásunkon, akkor nagyon meg fogjuk szívni.

Ianas 2010.05.22. 01:10:28

@bastian: Abszolút, teljes mértékben hibás, egyes.

A világ nyomorgását SEMMILYEN gazdasági módszerrel, SOHA nem lehet majd megoldani, hisz épp az a gazdaság mozgatórugója, hogy vannak gazdasági, életszínvonalbeli különbségek.

Kivéve egy expanzió során. Márpedig az hagyományos, vagy a mainál valamivel fejlettebb űreszközökkel is lehetséges, mivel nincs szükség bolygókra a letelepedéshez, csak megfelelő méretű, mesterséges "gravitációval" ellátott űrállomásokra. Pl. átalakított aszteroidákban.

A másik megoldás az emberiség abszolút szigorú, tömeges születésszabályozása...

Melyik tetszik jobban?

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.05.22. 01:16:30

@bastian: nem emlekszem mar ki irta (talan Davies), de teljesen egyetertek vele: ha ugy gondolkozunk, hogy folosleges egy urhajot megepiteni, mert a kovetkezo gyorsabb lesz es ugyis lehagyja, es igy tovabb - akkor az elso tapasztalatai hianyaban nem tudjuk megepiteni a tobbit sem, ami lehagyja az elozoeket (barmit is ertunk a "gyorsabb"-on).

Nem kezdhetsz el szimfonikus muveket irni, ha nem ismered elotte a kottat. Nincs kiralyi ut!

Seregbontó 2010.05.22. 01:16:45

A magyar nyelvű üzenet mellett egy kevés mirelit pörköltet is küldhettünk volna. Biztos már nem fért fel.

aáb · http://azsiaport.hu 2010.05.22. 01:21:14

@bastian: a vicc az, hogy mondjuk a Neumann-szondák csupán elméleti léte is már annyi etikai kérdést vet fel, hogy azok megoldása jóval nehezebbnek tűnik, mint a dolog műszaki kivitelezése (ami egyelőre szintén megoldhatatlan, persze).

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.05.22. 01:22:06

@Ianas: a nyomort es egyenloseget ne keverjuk ossze! Az egyenlotlensegre gondolsz, mint mozgatorugora. Attol meg jol szervezettseggel a nyomor felszamolhato lenne. Vannak nem nyomorgo "zart" kozossegek.

aáb · http://azsiaport.hu 2010.05.22. 01:23:43

@portis: nem azért, mert az én ötletem, de a gépi fordítás első főtétele: "tökéletesen működő fordítógép nem szerkeszthető" :)

Rwindx 2010.05.22. 01:29:55

@bastian:
"gyakorlatilag nem is létezik"
"gyakorlatilag lehetetlen"
"mi értelme volna"
"lehetetlen"
"létezésében nem hiszek"
"Szerintem ez nem lehetséges"
"bizonyosan nem élhetjük meg"
"teljesen felesleges"
"nincs értelme"
"megoldhatatlan"
"Minden más csak illúzió"

Nekem erről a korábbi évszázadokban lehetetlen állításai jutnak szembe róla, amelyek mára a hétköznapok részeivé váltak.

Az ember részben attól is ember (mint civilizáció) hogy keresi kutatja az újat, akkor is ha adott esetben és pillanatban úgy tűnik annak semmi értelme.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2010.05.22. 01:37:59

csípősch kínaji leves
nekem áz á kedvenc :-)

Elkeveredett 2010.05.22. 02:14:11

A kommunikáció mikéntjének röhejes volta meg fel sem merült, urak, hölgyek?
eternity.blogter.hu/288945/kommunikacio_idegenekkel

baliquez 2010.05.22. 08:15:57

Alien máájus elseje!

Gazz 2010.05.22. 08:47:18

@kyanzes: Nem annyira. A palack ugyanis nem sugároz, a szonda viszont igen. Legalábbis egy ideig biztosan.
A plutónium felezési ideje párezer év, addig elképzelhető, hogy működik a cucc.

stanci 2010.05.22. 09:10:45

@Ianas: Ez az! Senki nem tudja, hogy milyen kevés ember él a földön.
Egyszerű számolással meg lehet állapítani, hogy a földön élő embereket be lehetne csomagolni 1,2 köbkilométernyi térfogatú dobozba és még a csomagoló szalma is beleférne.
Nem a születésszámot kell csökkenteni!
Bár az sem árt,mert kevesebb a bonyodalom.

Netuddki. 2010.05.22. 09:24:43

Békével jöttünk!
Békével jöttünk!

Tu-du-du-du-du-zszszszs!

privateer 2010.05.22. 09:31:51

@bastian: Szerintem van értelme az űrutazásra költeni. Ugyanis, könnyebben túlélhet egy faj, ha nem egy bolygóra van bezárva.

Ugyanakkor az is hülyeség hogy nincsenek a szomdsédságban bolygók. Csak annyi hogy jelenleg a távcsöveink felbontóképessége nem megfelelő, de már határozottan javul.

Lehet hogy már üzentek nekünk, csak még nem figyeltünk fel rá. Vagy zajnak hisszük valamiért. Teszem fel hogy az Alpha Centaurin élnek valakik. Csakhogy nekik is időbe tellik míg megfejtik a jeleket, de lehet hogy nem is figyelnek minket annyira.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.22. 09:44:00

Én paranoiás vagyok.

Olyan ez, mint kiabálni a dzsungelben, mélyen vietkongok területén.

midnight coder 2010.05.22. 10:11:27

@bastian: Ez azért van, mert földi léptékkel gondolkodsz. Miért ne élhetne egy földönkívüli életforma több millió éven keresztül ? Az hogy a mi életkorunk (jelenleg) 120 évre van bekorlátozva nem jelenti azt hogy más bolygókon, más fajok is így vannak ezzel. Még a földön sem konstans a 120 év, vannak lények amik csak napokig élnek és vannak akik jóval túlélik az embert. És ez csak a Föld, és a mai ember aki még csak most fedezte fel a génmanipuláció és az informatika eredményeit.

midnight coder 2010.05.22. 10:13:43

Arról nem is szólva hogy miért ne járhatna egy faj technologiában akár több tízezer évvel előttünk ? Tízezer év a bolygó történetében egy pillanat - mi viszont akkortájt még bunkóval hajkurásztuk egymást a barlang előtt.

azsiaport.hu | blog.hu
süti beállítások módosítása