SMS Zenta
Gerincfektetés: | Vízrebocsátás: | Szolgálatba állt: |
1896. 08. 08. | 1897. 08. 18. | 1899. 05. 28. |
Építés helye: | Arsenal, Pola |
Építési költség: | 4 210 132 Korona |
Vízkiszorítás: | 2543,00 t teljes felszereléssel |
Hossz: | 92,10 m (pp) / 96,00 m (vv) / 96,88 m (lh) |
Szélesség: | 11,732 m |
Merülés: | 4,42 m |
Merülés változás: | 1 cm = 7,73 t |
Hajtómű: | 2 db álló 4 hengeres, háromszoros expanziójú gőzgép 8 db vízcsöves Yarrow kazán, üzemi nyomás 15 atm 2 db 3 szárnyú, kifelé forgó hajócsavar, 3,44 m átmérővel |
Üzemanyagkészlet: | 469 t szén |
Hatótávolság: | 3500 tmf, 10 cs sebességgel |
Sebesség: | 1899-ben: 21,87 cs, 184-es fordulatszámnál |
1912-ben: 17,94 cs | |
Fegyverzet: | 8 db 12 cm/L40 gyorstöltő löveg, percenként hét lövéssel (2 db a főfedélzeten, 6 db az ütegfedélzet kazamatáiban.) 8 db 4,7 cm/L44 Skoda gyorstüzelő löveg 2 db 4,7 cm/L33 Hotchkiss gyorstüzelő löveg 2 db 8 mm-es M/93-as géppuska 2 db 45 cm-es vízvonal feletti TCS, kétoldalt, 6 db torpedóval Aknatelepítő berendezés |
Páncélvédettség: | Fedélzet: 25-50 mm |
Ismertető jegyek: | 2 kémény, 2 árboc, a 2 főfedélzeti löveg egyenként barbettákban elhelyezve. |
Személyzet: | 1907-ben: 17 + 288 fő. |
1908-ban: 17 + 290 fő. |
1900. 01. 3-16.Szingapúr. 01. 22. – 02. 11. Hongkong. A Kínában kitört zavargások miatt megváltoztatták az eredeti úti programot és a hajó Ázsiában maradt. 02. 11-14. Macao. 02. 15-20. Whampoa. 02. 20-26. Hongkong. 02. 28. – 03. 6. Swatow. 03. 6-16. Amoy. 03. 17-22. Pagoda horgonyzóhely. 03. 23. – 04. 1. Sanghaj. 04. 3-5. Csingvangtao. 04. 6-7. Csingtao. 04. 9-18. Sanghaj. 04. 19-20. és 04. 20-22. Csinkiang Fu, Jangce folyó. 04. 22-23. Nanking. 04. 25. – 05. 2. Hankou. 05. 2. Li Vuj San. 05. 3-4. Ninkiang. 05. 4-5. Vuhu. 05. 5-6. Hsziakuan, Nanking. 05. 7-12. Sanghaj. 05. 14-25. Nagaszaki. 05. 25-29. Kagoshima. 05. 30-31. Sasebo. 06. 2-22. Taku Horgonyzóhely. 06. 3-án a pekingi diplomáciai testület védelmére egy 30 főből álló őrkülönítményt tettek partra. 06. 7-én egy 73 főből álló második különítményt szállítottak partra a tiencsini osztrák-magyar kolónia védelmére. 07. 8-án Eduard Thomann von Montalmar hajóparancsnokot Pekingben mellbe találta egy gránátszilánk, és 14.00-kor a francia Nagykövetség parkjában eltemették. Az összecsapásban hárman haltak meg. 06. 23-25. A hajó Csifuban tartózkodott. 06. 27. – 08. 3. Taku. 08. 4-én Csifu. 08. 6-8. Taku. 08. 9. Csifu. 08. 10-16. Taku előtt. 08. 17-20. Csifu. 08. 21. – 09. 6. Taku. 09. 7-9. Csifu. 09. 9-10. 1. Taku. 10. 2-3. Csifu. 10. 3-5. Vej-haj-vej. 10. 6-12. Taku. 10. 13-17. Sanhajkuan. 10. 18. – 11-7. Taku. 11. 8-13. Csifu. 11. 14-15. Taku. 11. 16-18. Sanhajkuan. 11. 19. Taku. 11. 24. – 12. 6. Kobe. 12. 8-25. Yokohama. 12. 26-28. Uraga, kidokkolták. 12. 30. – 1901. 01. 6. Kobe.
Utolsó kommentek