Gerincfektetés: | Vízrebocsátás: | Szolgálatba állt: | Átépítés: |
1888. 07. | 1890. 09. 25. | 1892. 11. 24. | 1906. |
Építés helye: | Arsenal - Pola |
Építési költség: | 5 593 564 Korona |
Vízkiszorítás: | 4566,70 t teljes felszereléssel |
Hossza: | 97,90 m (pp) / 102,56 m (vv) / 103,68 m (lh) |
Szélesség: | 14,75 m |
Merülés: | 5,31 m elől / 6,09 m hátul |
Merülés változás: | 1 cm = 10,44 t |
Hajtómű: | 2 db fekvő, 3 hengeres, háromszoros expanziójú gőzgép 4 db hengeres, kettősvégű kazán 2 db 3 szárnyú Griffith acél hajócsavar, 4,44 m átmérővel |
Hatótávolság: | 3200 tmf, 10 cs sebességgel |
Sebesség: | 16,19 cs az 1913. 08. 14-i próbaúton |
Fegyverzet: | 2 db 24 cm-es löveg, hidraulikus Skoda lövegbölcsőkön (csősúly 27t, lőtávolság 16 km) 6 db 15 cm-es, lövegkarzaton 2 db 7 cm-es Uchatius csónaklöveg 11 db 4,7 cm/L44 gyorstüzelő löveg a hajó mellvédjénél és a csataárbocokon. 2 db 4,7 cm-es gyorstüzelő löveg 2 db 3,7 cm-es szórólöveg az árbockosarakban 4 db 40 cm-es víz feletti TCS (1 a hajóorrban, egy a taton, kettő oldalt), 8 db torpedó |
1906-ban: | 2 db 15 cm/L40 löveg barbettákban 6 db 15 cm/L35 szabadon s fedélzeten 12 db 4,7 cm/L44 gyorstüzelő löveg 2 db 4,7 cm/L33 gyorstüzelő löveg 2 db 7 cm csónaklöveg 4 db 40 cm-es víz feletti TCS |
Páncélvédettség: | Ívelt páncélfedélzet: 2 x 18,7 mm Páncélfedélzet oldalrésze: 2 x 28 mm Lövegtorony: 90 mm és 40 mm Vezérlőtorony: 50 mm |
Ismertető jegyek: | 2 árboc, 2 kémény |
Személyzet: | 1892-ben a kelet-ázsiai úton: 33 + 386 fő + 22 vendég. 1907: 26 + 401 fő. A Tartalék Hajórajban 13 + 225 fő. Felszerelési készenlétben 6 + 108 fő. Az 1-es Tartalékban 3 + 55 fő. |
1900. 01. 3-án megérkezett Polába. 01. 11-én leszerelték. Ezután lengéscsillapító bordát szereltek fel rá, és új áramfejlesztőt kapott, majd beosztották a Nyári Hajórajba. 05. 30-án felszerelték. 07. 24-én kifutott Polából Kína felé a boxerlázadás miatt. A Hajóraj parancsnoka Rudolf Graf Montecuccoli volt. 07. 29. Port Said. 07. 30. Szuez. 08. 4. Áden. 08. 11. Colombo. 08. 20. Szingapúr. Indulása után az említett kikötőkben sehol sem töltött el egyetlen napot, csak érintette őket. 08. 26-29. Hongkong. 09. 1-5. Vuszung. 09. 7-10. Taku. Itt partra tett egy Pekingbe küldött osztagot. 09. 11-én érintette Talienvant. 09. 12-13. Csifu. 09. 13-15. Vej-haj-vej. 09. 16-20. Taku. 09. 28. – 10. 1. Nagaszaki. 10. 3-5. Vuszung. 10. 7-9. Vej-haj-vej. 10. 10. – 11. 1. Taku. 11. 5-7. Kobe. 11. 12-17. Csifu. 11. 18-22. Taku. 11. 23. – 12. 29. Sanhajkuan. 12. 30. – 1901. 01. 2. Vej-haj-vej.
Utolsó kommentek