fuggoagy.hu
Keletkutatás, orientalisztikai témájú írások. Nyelvészet, irodalom, néprajz, antropológia, szociológia, történettudomány, filozófia, filológia, kultúra, film, művészet.

Akciós repjegyek

Linkblog

Utolsó kommentek

azsiaport hírek

Nincs megjeleníthető elem

ELISABETH

2009.03.02. 16:31 | aáb

 

KAISERIN ELISABETH - védett cirkáló

Gerincfektetés:
Vízrebocsátás:
Szolgálatba állt:
Átépítés:
1888. 07.
1890. 09. 25.
1892. 11. 24.
1906.
 
 
Építés helye:
Arsenal - Pola
Építési költség:
5 593 564 Korona
 Vízkiszorítás:
4566,70 t teljes felszereléssel
Hossza:
97,90 m (pp) / 102,56 m (vv) / 103,68 m (lh)
Szélesség:
14,75 m
Merülés:
5,31 m elől / 6,09 m hátul
Merülés változás:
1 cm = 10,44 t
Hajtómű:
2 db fekvő, 3 hengeres, háromszoros expanziójú gőzgép
4 db hengeres, kettősvégű kazán
2 db 3 szárnyú Griffith acél hajócsavar, 4,44 m átmérővel
Hatótávolság:
3200 tmf, 10 cs sebességgel
Sebesség:
16,19 cs az 1913. 08. 14-i próbaúton
Fegyverzet:
2 db 24 cm-es löveg, hidraulikus Skoda lövegbölcsőkön (csősúly 27t, lőtávolság 16 km)
6 db 15 cm-es, lövegkarzaton
2 db 7 cm-es Uchatius csónaklöveg
11 db 4,7 cm/L44 gyorstüzelő löveg a hajó mellvédjénél és a csataárbocokon.
2 db 4,7 cm-es gyorstüzelő löveg
2 db 3,7 cm-es szórólöveg az árbockosarakban
4 db 40 cm-es víz feletti TCS (1 a hajóorrban, egy a taton, kettő oldalt), 8 db torpedó
                    1906-ban:
2 db 15 cm/L40 löveg barbettákban
6 db 15 cm/L35 szabadon s fedélzeten
12 db 4,7 cm/L44 gyorstüzelő löveg
2 db 4,7 cm/L33 gyorstüzelő löveg
2 db 7 cm csónaklöveg
4 db 40 cm-es víz feletti TCS
Páncélvédettség:
Ívelt páncélfedélzet: 2 x 18,7 mm
Páncélfedélzet oldalrésze: 2 x 28 mm
Lövegtorony: 90 mm és 40 mm
Vezérlőtorony: 50 mm
Ismertető jegyek:
2 árboc, 2 kémény
Személyzet:
1892-ben a kelet-ázsiai úton: 33 + 386 fő + 22 vendég.
1907: 26 + 401 fő.
A Tartalék Hajórajban 13 + 225 fő.
Felszerelési készenlétben 6 + 108 fő.
Az 1-es Tartalékban 3 + 55 fő.
 

1900. 01. 3-án megérkezett Polába. 01. 11-én leszerelték. Ezután lengéscsillapító bordát szereltek fel rá, és új áramfejlesztőt kapott, majd beosztották a Nyári Hajórajba. 05. 30-án felszerelték. 07. 24-én kifutott Polából Kína felé a boxerlázadás miatt. A Hajóraj parancsnoka Rudolf Graf Montecuccoli volt. 07. 29. Port Said. 07. 30. Szuez. 08. 4. Áden. 08. 11. Colombo. 08. 20. Szingapúr. Indulása után az említett kikötőkben sehol sem töltött el egyetlen napot, csak érintette őket. 08. 26-29. Hongkong. 09. 1-5. Vuszung. 09. 7-10. Taku. Itt partra tett egy Pekingbe küldött osztagot. 09. 11-én érintette Talienvant. 09. 12-13. Csifu. 09. 13-15. Vej-haj-vej. 09. 16-20. Taku. 09. 28. – 10. 1. Nagaszaki. 10. 3-5. Vuszung. 10. 7-9. Vej-haj-vej. 10. 10. – 11. 1. Taku. 11. 5-7. Kobe. 11. 12-17. Csifu. 11. 18-22. Taku. 11. 23. – 12. 29. Sanhajkuan. 12. 30. – 1901. 01. 2. Vej-haj-vej.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csk.blog.hu/api/trackback/id/tr57975634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

azsiaport.hu | blog.hu
süti beállítások módosítása